Agnes Water en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu Agnes Water en Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu

Agnes Water en Airlie Beach

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2016 | Australië, Airlie Beach

Hoi allemaal,

De afgelopen dagen heb ik niet super veel meegemaakt, maar aangezien ik in mijn huidige hostel over een computer beschik schrijf ik toch maar even snel een verhaaltje.

In Agnes Water is niet heel veel te doen, maar ik heb er toch een erg relaxte tijd gehad. Het is erg goedkoop om hier een surfles te nemen en tevens is het ook de laatste plaats aan de oostkust van Australie waar nog gesurfd kan worden. Een mooie gelegenheid dus om mijn surfskills wat te verbeteren. Bij de surfschool maakte ze gebruik van softboards. Dit zijn lichtere en stabielere borden dan een 'echt' surfbord zoals ik Yamba had. Omdat de softboards meer stabiliteit geven is het ook een stuk makkelijker om op het bord te gaan staan. Waar het me in Yamba maar één keer is gelukt om op het bord te gaan staan lukte het me met dit sofboard bijna iedere keer. Tot ik aan het eind van de les te moe was geworden en helemaal niks meer lukte. Het is namelijk erg vermoeiend om constant terug in de oceaan te moeten lopen/peddelen om weer een nieuwe golf te pakken. De surfles van een uur of 3 was dan ook lang genoeg voor een dag. Na de surfles ben ik smiddags nog naar het strand geweest met Max, de duitser die ik tijdens de bushcamp in Noosa heb leren kennen. Savonds was er vanuit het hostel nog een beachparty georganiseerd. Het was niet echt een party, maar met wat praten om een kampvuurtje op het strand toch een gezellige avond gehad.

De tweede avond dat ik in Agnes Water was heb ik ook nog deelgenomen aan de zonsondergang tour die elke dag door het hostel word georganiseerd. Doordat er in het dorpje 1770 een soort baai is, is het hier vandaan mogelijk om de zon te zien zakken. Ik had geluk en de lucht verkleurde erg mooi oranje/rood.

Tijdens mijn laatste dag in Agnes Water heb ik nog een wandeling gemaakt door een klein regionaal parkje. Na een minuutje of 5 lopen van de parkeerplaats ging het wandelpad via een trap naar beneden en kwam je in een soort klein dalletje terecht met ontzettend veel vlinders. Aan sommige takjes zag je soms wel een stuk of 30 vlinders hangen en ze vlogen overal om je heen. Ik heb geprobeerd er foto's van te maken, maar ik betwijfel of de kwaliteit goed is. Het was in ieder geval erg mooi om te zien. Het parkje bleek in de buurt te zijn waar ik eerder al de zonsondergang met het hostel had bekeken en ook dit keer heb ik hier weer even naar gekeken ondanks dat de lucht deze keer niet zo mooi verkleurde. Daarna was het tijd om weer terug naar het hostel te lopen. Op de heenweg naar het parkje had ik al door dat ik me lelijk had vergist in de afstand naar het parkje en het was dan ook nog ruim anderhalf uur terug lopen. Eenmaal terug in het hostel nog wat gegeten en kaartspelletjes gespeeld (zoals iedere avond in dit hostel) om vervolgens om half 10 de nachtbus te nemen naar Airlie Beach.

Na ruim 10 uur in de bus te hebben gezeten kwam ik gisteren (25 april) met wat vertraging rond een uur of 8 aan in Airlie Beach. Ik had geluk en de kamer waar ik zou verblijven was leeg waardoor ik gelijk kon inchecken en mijn grote backpack in het hostel kon achter laten. Ik ben toen eerst even naar de lagoon gegaan voor een verfrissende duik na die lange bus rit. Ze hebben hier ook een strand, maar het wordt afgeraden om in de oceaan te zwemmen in verband met de giftige kwallen die hier vooral in de periode november - mei voorkomen. Smiddags heb ik samen met Lynnsay nog een wandeling genomen naar een lookout. Je hebt hier een ontzettend mooi uitzicht over Airlie Beach, de haven en de oceaan met eilandjes. Erg de moeite waard dus. Vandaag heb ik niet heel erg veel gedaan. Ik heb een wandeling gemaakt naar de haven en een strand iets daar voorbij en op het strand wat gelezen.

Overigens is Airlie Beach ook de stad om een tour te doen naar de Whitsunday Islands. Omdat ik hier 11 jaar geleden al geweest ben en het erg duur is heb ik besloten om hier niet naar toe te gaan. In plaats daarvan wil ik gaan kijken om vanuit een cairns een drie daagse tour te doen om te gaan duiken. Omdat ik net de bushcamp en Fraser Island tour heb gedaan en bij beide veel mensen heb ontmoet en bijna iedereen wel een tour naar de Whitsundays heeft geboekt ben ik hier al ontzettend veel bekende gezichten tegen gekomen. Leuk om elkaar zo weer even te spreken.

Morgenochtend neem ik samen met Max eerst de Greyhound bus naar Townsville waarvandaan we de ferry naar Magnetic Island zullen nemen. Hier zullen we samen een paar dagen door gaan brengen en als het de moeite waard is misschien een auto huren om over het eiland te crossen.

Ondanks het slechte weer dat ze voor morgen aangeven hoop ik (voor degene die vrij zijn) toch dat jullie een leuke koningsdag zullen hebben.

Groetjes,

Peter

  • 26 April 2016 - 23:44

    Fred Van Tilborg:

    Klinkt goed allemaal. Leuk dat je naar Magnetic Island gaat. Dat waren wij indertijd ook van plan, maar toen hebben we op advies van andere reizigers ervoor gekozen om naar de Billabong dierenopvang te gaan. Hier konden we o.a. de koala's van dichtbij zien en aaien.
    De Koningsdag zal in ieder geval koud en waarschijnlijk nat zijn. Dus geniet maar van het mooie weer in Australië.

  • 27 April 2016 - 04:06

    :

    Dan zal ik eens kijken of we toentertijd iets gemist hebben!

  • 27 April 2016 - 16:52

    Hanny:

    Hoi Peter,
    Leuk om je reis zo te kunnen volgen.
    Ook heel leuk dat je er aan gedacht hebt om Elin een kaart te sturen voor haar 1e verjaardag!
    Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes ook van Rob!

  • 29 April 2016 - 19:47

    Ineke:

    Koningsdag was inderdaad verrekte koud en met diverse hagel buien, ook volgende week is het hier nog bar en boos.
    Ik ga nu kijken of ik ergens de foto,s kan vinden, geniet ze nog.
    Groetjes Ineke

  • 01 Mei 2016 - 13:58

    Lieke:

    Zo ik heb ook even al je verhalen gelezen, na de 1ste had ik de rest even gemist. Maar klinkt goed allemaal, volgens mij vermaak je je prima! Veel plezier weer verder op reis en tot je volgend verhaal!

  • 04 Mei 2016 - 11:29

    Bart:

    Magnetic Island wilde ik je nog tippen. Bijna in Cairns alweer, gaat snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2017

Zuid-Sulawesi

10 Mei 2017

Vietnam

16 April 2017

Auckland & Zuid-Vietnam

30 Maart 2017

NZ North Island

19 Maart 2017

Oost kust Zuider eiland

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 10193

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: