Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal,

Allereerst hartstikke bedankt voor alle felicitaties. Toch bijzonder om m'n verjaardag zo ver weg te vieren! Hoe ik het gevierd heb zal ik later in dit verslag vertellen.

Afgelopen woensdag 10 augustus kwam ik eind van de middag aan in Malacca (of melakka net hoe je het schrijven wil, het staat namelijk overal anders aangegeven). Savonds ben ik naar de bios geweest. Dat is hier maar 2 euro dus dat is goed te doen en het is een keer wat anders dan een boek lezen.

Donderdag ben ik de stad gaan verkennen. Het is een klein maar leuk koloniaal stadje. Tenminste het centrum is vrij klein. Malacca was eerst gekoloniseerd door de Portugezen, vervolgens hebben de Nederlanders het ingenomen en uiteindelijk waren de Engelse de laatste kolonisten hier. Alle drie de landen hebben dan ook zo hun sporen achtergelaten. Zo staat er een Nederlandse kerk en het stadhuys. Deze gebouwen zijn allemaal rood wat er toch wel apart uit ziet. Hier heb ik dan ook de hele dag rondgelopen. Om af en toe even af te koelen heb ik ook maar wat nieuwe broeken gekocht. Er waren er namelijk een paar gesneuveld waardoor ik er nog maar één over had. Dus het was nodig!

Vrijdag heb ik nog even door het centrum gelopen en heb ik een boottochtje over de rivier gemaakt. Zo zie je de stad van een iets ander punt en zie je wat je normaal zou missen. Zo is er vanaf de boot een wijk te zien van het oude malacca. Dit geeft een goede impressie van hoe de stad er jaren geleden uit heeft gezien.

Zaterdag 13 augustus ben ik doorgereisd naar Kuala Lumpur. En heb ik verder niet heel veel meer gedaan. Zondag ben ik de stad zelf gaan verkennen. Eerst heb ik de Petronas towers bekeken en vervolgens ben ik doorgelopen naar een andere wijk. Dit stond groot op de kaart met attracties aangegeven maar ik weet nog steeds niet wat ik hier precies moest zien. Dus heb ik maar de metro genomen naar de Kl toren. Je kan hier voor een x bedrag naar boven, maar dit heb ik niet gedaan. Savonds ben ik weer terug gegaan naar de Petronas torens om ze in het donker te zien. Ook kan je vanaf hier de lichtshow zien die word beschenen op de Kl toren. Al is deze niet zo indrukwekkend als de lichtshow die ik in Singapore heb gezien. Dit geld trouwens voor alles van Kuala Lumpur. Net als Singapore is het een vrij westerse stad, maar ik vond Singapore toch een stuk leuker. Bij de torens heb ik ook de Indonesische Chevy ontmoet waar ik gisteren een biertje mee heb gedronken.

Gisteren op mijn verjaardag heb ik het maar rustig aan gedaan. Eerst lekker uitgeslapen, begin van de middag even geskyped met papa en mama en daarna wat rond gelopen in Chinatown. In Chinatown heb ik mezelf maar wat cadeautjes gegeven. Een nieuwe powerbank, hopelijk houd deze het wat langer vol dan de eerste die ik had. Ook heb ik nieuwe oortjes gekocht. Nu kom ik er pas achter hoe beroerd me oude tegenwoordig waren. Savonds heb ik mezelf getrakteerd op een lekkere maaltijd. Biefstuk met frietjes. Smaakte erg goed na alle rijst van afgelopen weken. En zoals gezegd heb ik hierna nog een biertje gedronken met Chevy.

Momenteel zit ik op het vliegveld van Kuala Lumpur en vlieg ik over een half uurtje richting Kuching, Borneo. Na alle steden van afgelopen weken ga ik dus eindelijk weer wat natuur zien. Ik heb erg hoge verwachtingen van Borneo dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Maar dat zullen jullie in het volgende verhaal wel lezen.

Groetjes,
Peter

  • 16 Augustus 2016 - 10:06

    Bart:

    Staan je nieuwe oortjes je goed?

  • 16 Augustus 2016 - 22:16

    Bert:

    Hoi Peter, had je nog een smsje gestuurd met je verjaardag, hopelijk ook aangekomen. Zo niet dan bij deze alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om jouw verhalen te lezen, geniet ervan en tot ooit.

  • 17 Augustus 2016 - 21:38

    Lieke:

    Fijn dat je een leuke verjaardag gehad hebt! Keer wat anders dan in Nederland. Hopelijk bevalt borneo goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2017

Zuid-Sulawesi

10 Mei 2017

Vietnam

16 April 2017

Auckland & Zuid-Vietnam

30 Maart 2017

NZ North Island

19 Maart 2017

Oost kust Zuider eiland

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10187

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: