Eindelijk weer een update - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een update - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een update

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2017 | Australië, Brisbane

G'day allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier een verhaaltje heb geplaatst dus de hoogste tijd voor een update.

Ik kwam erachter dat ik zelfs het laatste deel van mijn Thailand avontuur nog niet heb verteld dus daar zal ik mee beginnen.

Na een reis van 13 uur kwam ik op 22 september aan in Chiang Mai. In de trein hebben ze bedden en onderweg heb ik gelukkig redelijk kunnen slapen. Toen ik wakker werd begon de zon al te schijnen en de omgeving was totaal veranderd. In plaats van een drukke stad had ik nu uitzicht op de mooie groene bergachtige omgeving van Chiang Mai. Ik had van te voren al een hostel geboekt en sliep in het Dutch Guest house. Uiteraard met een Nederlandse eigenaar. Nadat ik hier mijn spullen had gedropt en een praatje had gemaakt met de eigenaar ben ik de stad gaan verkennen. Ik had al gehoord dat de omgeving hier erg mooi is, maar ik kwam er al snel achter dat er in de stad niet heel veel te doen viel. In de middag heb ik dan ook vooral uitgezocht waar ik na Thailand heen zou gaan. Ik had al bedacht dat het de hoogste tijd was om eens wat centen te gaan verdienen na al dat reizen. Ik wist alleen nog niet wat de beste optie was om werk te vinden. Uiteindelijk is dit Bundaberg geworden, maar daarover later meer.

In de avond heb ik een wandeling gemaakt over de avond markt. Dit is een ontzettend grote markt en als je wat souveniertjes wil kopen is dit the place to be. Aangezien mijn reis er nog lang niet op zat en ik die spullen niet allemaal mee wilde sjouwen bleef het bij mij bij wat rond slenteren. Hierna heb ik in het hostel nog een paar biertjes gedronken en een potje pool gespeeld met de eigenaar.

De volgende dag heb ik een paar tourtjes geboekt, wat research gedaan en ben ik in de avond weer naar de avondmarkt gegaan. Hier kwam ik Sandro tegen die ik in koh phangan al had leren kennen. Na een praatje ben ik door gelopen om de cabaret show van de ladyboys te gaan bekijken. Dit is echt ontzettend grappig en de cabarets zetten niet alleen zichzelf, maar ook een aantal mensen van het publiek behoorlijk voor lul. Mocht er nog iemand heen gaan zal ik dan ook zeker niet aanraden om op de eerste rij te gaan zitten.

24 september ben ik toen met een busje naar een tempel gereden. Ik had al behoorlijk wat tempels gezien, maar het bijzondere aan deze was dat de tempel op de top van een berg ligt. Je moet dan ook behoorlijk wat trap treden beklimmen voor je er bent. Maar het is het zeker waard om naar boven te lopen, want je wordt beloont met een mooi uitzicht over Chiang Mai. Bij terugkomst in het hostel heb ik snel een frikandel en kroket op (en wat smaakte dat goed zeg na 7 maanden reizen) en toen was het alweer tijd voor mijn volgende tourtje. Ik ging namelijk ziplinen. Erg leuk om eens te doen! Ik ontmoette hier nog 2 andere Nederlanders en samen hebben we genoten van een paar uur tussen de boomtoppen te vliegen. Vooral op de langere stukken konden we ook nog eens genieten van de mooie uitzichten.

De volgende ochtend heb ik nog een wandelingetje gemaakt door de stad en heb ik smiddags de bus naar Pai genomen. Vele backpackers huren een scooter om deze route af te leggen, maar omdat ik nog nooit zon ding heb bestuurd en het behoorlijk plensde had ik daar weinig behoefte aan en ben dus maar met de bus gegaan. Het is een mooie berg route met mooie uitzichten en heel veel bochten. Dit, in combinatie met de manier hoe de chauffeur reed,vond ik het dan ook een wonder dat er niemand in de bus (inclusief ikzelf) wagenziek is geworden. Toen ik in pai aankwam begon het al te schemeren en na wat te eten hebben gehaald ben ik terug naar het hostel gelopen. Na veel wikken en wegen heb ik hier ook mijn ticket naar Brisbane geboekt.

De volgende dag ben ik naar een groot wit Boeddha beeld gelopen waarvandaan je weer een mooi uitzicht hebt op de omgeving. Hier kwam ik Sandro weer tegen en hij vertelde me dat hij de volgende dag de trein terug naar Bangkok zou nemen. Omdat ik mijn vlucht naar Brisbane vanwege de kosten een paar dagen had vervroegd heb ik toen maar besloten om met Sandro de trein te nemen.

27 september namen we eerst de bus terug naar Chiang Mai. Deze keer zaten er ook 2 jonge kinderen in de bus en die konden al de bochten niet aan dus die hebben een beroerde reis gehad.

Rond een uur of 5 vertrok de trein terug naar Bangkok. Hier hebben we de Canadees Eddie leren kennen. Met zijn drieën hebben we toen wat kaart spelletjes gespeeld. De volgende ochtend hebben we eerst een hostel voor Eddie en mij gezocht (Sandro had al een hotel in de buurt van het vliegveld geboekt, omdat zijn vlucht naar huis al vroeg in de ochtend vertrok). Eddie en ik vonden een een hostel in de buurt van China town (een van de beste hostels waar ik tot nu toe heb geslapen) en dit vond ik zelf een veel leukere buurt om te verblijven als het toeristische Koh San Road. We hebben dan ook een paar uur in China town rond gedwaald, een korte cruise gemaakt over de rivier die dwars door Bangkok stroomt en een paleis bezocht. Hierna kostte het ons behoorlijk wat moeite om de weg terug naar het hostel te vinden. Vervolgens hebben we geluncht in een park en een koffie gedronken bij de star bucks. Hier hebben we vervolgens afscheid genomen van Sandro. In de avond zijn Eddie en ik weer naar China town gelopen om wat van de locale gerechten te proeven. Sommige gerechten waren verrassend lekker terwijl andere toch wel tegen vielen.

De dag erna (donderdag 27 september) stond voor mij de vlucht naar Brisbane gepland terwijl Eddie nog een dag in Bangkok bleef en een dag later een vlucht naar China zou nemen.

Ik vloog vanuit Bangkok eerst naar Kuala Lumpur en vervolgens naar de Gold Coast. Omdat ik vanuit Azië reisde werden we ook nog getest of we geen drugs bij hadden. Dit werd gedaan door de luiste drugshond die ik ooit heb gezien. Erg veel zin om te werken had die dan ook niet. Na iedere tas die de hond checkte plofte die weer vrolijk op de grond waarna zn baas hem weer moest aansporen om naar de volgende tas te lopen. Na alle testen zonder problemen te zijn doorlopen moest ik vanuit Cold Coast AirPort nog een half uurtje met de bus naar het trein station en 90 minuten met de trein naar Brisbane reizen. Na een lange dag reizen zonder slaap was ik dan ook blij toen ik op vrijdag 30 september arriveerde in Brisbane. Ik sliep hier in het Nomads hostel. Hier leerde ik al snel de Engelse Kieran, Jay, Abi en de Canadees James kennen. En wat bleek? James kwam uit hetzelfde gehucht als Eddie en zij kennen elkaar dan ook al een behoorlijke tijd. Wat is de wereld toch klein af en toe.

Uiteindelijk heb ik bijna 2 weken in Brisbane doorgebracht. In de ochtend ging ik dan naar de bibliotheek op zoek naar een baan en in de middag bracht ik veel tijd met Abi door. Zij had namelijk ook geen baan. Ze had bij haar vorige baan ontslag genomen, omdat ze een gruwelijke kater had. Dit vond ik zelf best grappig toen ik het hoorde, maar achteraf had ze er zelf toch wel een beetje spijt van.

Na 2 weken zonder resultaat naar een baan te hebben gezocht heb ik op aanraden van Abi woensdag 12 oktober de bus naar Bundaberg genomen. Dit is een echte boeren stad met veel werk hostels. Het voordeel van zon werk hostel is dat zij contracten hebben met de boeren en je dus zelf niet opzoek hoeft naar een baan. Uiteindelijk heb ik hier bijna 4 maanden doorgebracht in het Federal Backpackers hostel. Over mijn tijd hier zal ik zo snel mogelijk nog een verhaal proberen te plaatsen.

Inmiddels ben ik al aangekomen in Wellington Nieuw Zeeland. Hier zal ik zaterdag de Ferry naar het zuider eiland nemen waar ik paar weken ga rondtrekken met de Duitser kevin die ik in Bundaberg heb leren kennen. Ook reizen er nog 2 meiden met ons mee, maar die heb ik nog niet leren kennen.

Hoe gaat het verder allemaal met jullie? Is de kou nog een beetje vol te houden?

Groetjes Peter

  • 08 Februari 2017 - 23:22

    Tonny:

    Tjonge Peter, je hebt ons wel lang laten wachten op een berichtje. Kirsty is inmiddels ook al weer een keer inMaleisie en singapore geweest.(maar dat weet je misschien al)
    Ik begreep van ma en pa dat je veel werk hebt verricht om toch nog langer van thuis weg te blijven

  • 12 Februari 2017 - 20:22

    Lieke:

    Leuk dat je nu weer gaat reizen na al dat harde werken! Zal wel weer leuk worden!! Geniet er van. Wij verlangen nu ook wel naar warmte en zon hier, dus hopelijk is het snel lente!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2017

Zuid-Sulawesi

10 Mei 2017

Vietnam

16 April 2017

Auckland & Zuid-Vietnam

30 Maart 2017

NZ North Island

19 Maart 2017

Oost kust Zuider eiland

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 10164

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: