Zuid-Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu Zuid-Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Petervtinaustralie - WaarBenJij.nu

Zuid-Thailand

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2016 | Thailand, Koh Tao

Hoi allemaal,

Hier een verslag vanuit weer een ander land. Deze keer bevind ik mij in Thailand.

Afgelopen zondag, 4 september, was mijn eerste echte dag in Phuket, Thailand. Ik ben toen naar het strand geweest en heb een tourtje voor de volgende dag naar koh phi phi geboekt. En voor de filmkenners onder ons, dit is het eiland waar de film 'the beach' met Leonardo zich afspeelt. Een erg mooi eiland. Hier hebben we vooral rondgevaren en hebben we op twee plaatsen kunnen snorkelen. Het is hier momenteel regenseizoen, waardoor de zee vrij onstuimig was en het zicht daardoor niet super. Jammer maar niks aan te doen. Door deze onstuimige zee konden wel ook niet naar Maya beach. De schippers waren namelijk bang dat de boot een rots raken als deze lag aangemeerd in de baai. Erg jammer want dit schijnt nou net het mooiste strand van phi phi te zijn. Maar gelukkig was de rest van het eiland ook mooi en hebben we zwemmende aapjes gezien. Dus al met al toch een leuke tour.

Na deze tour ben ik savonds met een aantal mensen uit het hostel het nachtleven van Phuket gaan verkennen. De groep bestond uit een Amerikaan, twee Australiërs en een aantal Engelse. Het was een gezellig avondje. Voor de volgende dag werd er 5,7 centimeter voorspeld en dat is er volgens mij ook wel gevallen, want het heeft heel de dag kei hard geregend. Ik ben daarom maar een paar keer naar een winkel en restaurantje gerend om wat te eten en voor de rest viel er met dat weer niet veel te doen.

De dag erop, het is dan inmiddels woensdag 7 september, ben ik vanuit Phuket vertrokken naar koh pha-nang. Een eiland waar vooral backpackers komen en die berucht is vanwege de beroemde full-moon party. Nou duurde dat voor mij nog een beetje te lang, maar ik ben wel naar een half moon party geweest. Daar zal ik zo wat over vertellen.

Allereerst checkte ik in bij het goodtimes hostel. Een mooi hostel dat aan het strand ligt en een klein zwembad heeft. Er waren alleen maar heel erg weinig gasten waardoor ik er uiteindelijk maar één nacht geslapen heb. Hier heb ik wel de Franse Jérôme ontmoet waar ik een biertje mee heb gedronken. Hij vertelde dat hij al 4 jaar aan het reizen is. Pfoe nou bevalt het reizen me erg goed maar 4 jaar is toch wel heel erg lang. Jérôme vertrok de volgende dag naar Kuala Lumpur en ik ben toen verhuisd naar het slumberjack hostel. Dit hostel zat bijna helemaal vol wat het voor mij een stuk makkelijker maakte om nieuwe mensen te leren kennen. Overdag heb ik hier vooral geluierd en aan het strand gelegen met een boekje (de beruchte box Jellyfish zit momenteel hier dus zwemmen zat er niet in) en savonds werden er door het hostel allerlei activiteiten geregeld zoals gratis eten en beerpong. Op de dag van de half moon party was er een gratis bbq en pre party in het hostel waarna we later met het hele hostel naar het feest zijn vertrokken. We gingen er met de taxi heen aangezien het een stuk verderop midden in de jungle plaatsvond. Het is een groot feest en aangezien ik in het hostel al veel mensen had leren kennen was het erg gezellig. De volgende dag heb ik niet veel gedaan. Savonds was er weer gratis eten in het hostel en hebben we premier league voetbal gekeken.

Vandaag ben ik vertrokken uit het hostel en ben ik aangekomen op het kleine eiland koh tao waarik een nacht of 3 zal verblijven. Dit is een van de goedkoopste plekken in de wereld om te duiken en ik kon het dan ook niet laten om een paar duiken te boeken. Morgen moet ik al om 6 uur bij de duikschool zijn dus maar een beetje op tijd naar bed vanavond.

Tot zo ver deze korte update.

Groetjes,
Peter

  • 11 September 2016 - 19:46

    Lieke:

    Leuk Thailand! En gezellig wat feestjes eindelijk.
    En niet verkeerd een hostel met gratis eten!
    Succes en veel plezier met duiken!!

  • 12 September 2016 - 01:46

    Bart:

    Wat een straf allemaal ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2017

Zuid-Sulawesi

10 Mei 2017

Vietnam

16 April 2017

Auckland & Zuid-Vietnam

30 Maart 2017

NZ North Island

19 Maart 2017

Oost kust Zuider eiland

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 10229

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: